Jumaat, 20 Januari 2012

~Perhimpunan Minggu ke 3 dan Lantikan Pengawas Sekolah~

Hari ini 16 Januari 2012 merupakan hari Isnin minggu ke 3 tahun ini. Guru bertugas pada minggu ini ialah En Osman Bin Achil. Beliau memulakan ucapan dengan mengingatkan murid-murid menjaga kesihatan kerana sekarang musim hujan. Tajuk minggu ini ialah 'Menghormati Kepercayaan dan Budaya Orang Lain'. En Osman mengulas tentang masyarakat majmuk dan menasihatkan murid walau murid sekolah ini tiada kaum atau bangsa lain namun mereka akan bertemu di luar sekolah atau kawasan sekitar mereka. Tambah beliau agar murid pandai membawa diri dan jangan sesekali menyentuh sensitiviti atau menghina kepercayaan dan budaya orang lain.


En Osman selaku guru bertugas minggu ini.

Perhimpunan diteruskan dengan ucapan En Mohamad Nor Jismi (PK Kokurikulum). Beliau membaca jadual 1M1S dan menasihatkan murid agar mematuhi jadual dan menjaga keselamatan di waktu petang serta di bawah pengawasan guru.

Seterusnya ucapan En Zaharuddin (PK HEM) yang mengulas tentang kursus kepimpinan yang telah diadakan minggu lepas. Beliau juga menekankan tentang buku peraturan sekolah. Seterusnya beliau mengumumkan pelantikan ketua dan penolong pengawas sekolah dan pusat sumber.

KETUA PENGAWAS SEKOLAH 

MUHAMMAD FIDA'IY BIN RAMZI

PEN. KETUA PENGAWAS SEKOLAH


NURUL HUSNA BINTI SUHAIMI

KETUA PENGAWAS PSS 

SITI SAFURA BINTI AZZAINI

PEN.KETUA PENGAWAS PSS

MOHAMAD FAIRUS BIN NAZLI


Menyarung blazer sebagai simbolik perlantikan


Dari kiri: En Mohamad Nor Jismi, Husna, Fida'iy, Safura dan En Nordin.


Tahniah dan selamat menjalankan tugas.

Sebelum menutup tirai perhimpunan, ucapan guru besar yang mengingatkan bahawa murid-murid adalah bakal pemimpin suatu hari nanti. Seterusnya majlis disudahi dengan bacaan doa dan majlis bersurai.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...